Direktlänk till inlägg 8 juli 2007

Plats 288 i Vansbro, gissa om jag är glad!

Av Johan Tullare - 8 juli 2007 23:03

Simmade Vansbro idag... i år hade de delat på elitgruppen och guldsimmarna. Jag värmde upp lite innan start så jag valde att starta nere i vattnet vilket gjorde att jag låg nästan först en stund efter start. Ingen trängsel alls och jag hade bestämt mig för att gå ut rätt hårt redan från början. Jag simmade om några stycken men blev inte omsimmad av någon. Det flöt på bra men när jag strax innan 2000 meter blev omsimmad av två stycken så insåg jag att jag hade tappat tempo... hängde därför på de. Efter 2000 meter så simmade jag om de sista i tävlingsgruppen, shit vad det kändes bra. Det gav verkligen förnyade krafter. Klockade mig till 36:04 nere vid eken och nu insåg jag att jag hade bråttom, där brukar jag ha ungefär halva tiden. Ökade farten en aning och det kändes fortf bra. När jag kom till sista gångbron med typ 400 meter kvar så gav jag allt vad tygen håller. Simmade om flera stycken men brydde mig inte om klockan, publiken, speakern el nånting, jag var i min egna lilla värld. När jag simmade under målet så klockade jag mig till 53:56!!! Jag har försökt simma under timmen i 13 år och nu lyckades jag! Och det med råge! Jag blev sååå glad! Och jag var så trött så när jag skulle gå höger så blev det en avstickare åt vänster... fick sen hålla mig i räcket. Den officiella tiden blev 54:04, mer än tio minuter snabbare än förra året och PB med ca nio minuter! Förra året kom jag 879:a, i år 288:a!!! Detta samtidigt som alla jag hörde prata och alla jag pratade med tyckte att det var jobbigare än vanligt. Jag satt och fånlog när jag käkade... måste sett knasigt ut... *hehe*


En längre rapport kommer när jag druckit ur champagnen! :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan Tullare - 15 december 2007 00:18

Usch vad jag är dålig på att uppdatera min blogg!   Men nu måste jag bara berätta om Thaiköket på Blekingegatan, de har så underbart god mat! Ni måste bara testa det. De har inga rättigheter men den goda maten väger upp det med hästlängder! Värt en o...

Av Johan Tullare - 8 september 2007 15:23

Igår körde jag förbi ett Mobile Sperm Freezing Lab, tänk att det finns efterfrågan på de mest konstiga affärsidéer......

Av Johan Tullare - 25 augusti 2007 12:39

...men jag glömmer bort min blogg. Ska ta och uppdatera lite ang. triathlontävlingar, strumpbyxor, nedskräpning och taxichaufförer.   Men nu ska killarna och jag på barnkalas... stay tuned! :) ...

Av Johan Tullare - 11 augusti 2007 12:59

Jag har anmält mig till Lidingö Supersprint. Det handlar om att simma 100 meter, cykla 3 km och sen springa 1.2 km, snacka om att jag kommer göra bort mig. Har räknat lite på det och Colting kommer säkert fara runt på 7-8 minuter medan jag kommer beh...

Av Johan Tullare - 5 augusti 2007 22:50

Var igår hos kompisar och grillade gott. Det var tänkt som ett poolparty men solen ville inte riktigt så det blev inget dopp. Däremot så pratade ett par andra kompisar om Sandhamn dagen efter. Det skulle bli tidig uppgång då båten från Stavnäs går re...

Ovido - Quiz & Flashcards