Direktlänk till inlägg 19 juni 2007

070618: Trosa Stadslopp - provlöp

Av Johan Tullare - 19 juni 2007 20:18

Åkte från jobbet 1745 och kände att jag var rätt så hungrig. Vad gör man när man har bråttom och inte har hunnit fixa nåt käk med sig till jobbet? F-n tro't om det inte blev McDonalds idag igen. En Big Mac, en Cheese, minimorötter och en Kaffe Cool (som jag beskrev igår)... när det var uppätet så var klockan över halv sju. Smart akilles att käka mindre än en halvtimme innan loppet. Nu kommer väl hållet som ett brev på posten. Drack en halv Red Bull också och det kändes som att maten stod upp i halsen. Typiskt...

Niclas var snäll nog att visa mig vägen genom att köra före mig. Tur det för det var lite tajt med tid. Vi parkerade i närheten av torget och där dök Leif upp. Jag byter om lite snabbt... Niclas tycker jag ser vältränad ut och när jag står där naken med bara en handduk runt mig så dyker Leifs tjej upp. Bra första intryck... vad är det de säger? Because first impressions last... :)

Leif hade innan loppet frågat om jag skulle maxa men jag tänkte ta det rätt lugnt för att kunna göra bra ifrån mig imorgon. Vi radade upp oss för ett gruppfoto och gick sen bort till starten. Niclas frågar om jag har karta med mig. -Näe. Hittar du då? -Näe. Trodde inte man skulle behöva det men tydligen var det en del svängar som inte är utmärkta på provlöpningen. Tänkte att det finns väl alltid nån man ser framför sig.

Starten gick och jag märkte att Leif inte drog iväg som att han skulle med tåget som jag trott att han skulle göra. Jag sprang upp jämsides och tänkte hänga med så länge jag orkade. Det kändes som ett bra tempo och första kilometern gick på 4:19, nästa på 4:33 och tredje på 4:38 och det kändes fortf bra. Fjärde kilometern gick på 4:15 och nu började det kännas lite men jag tänkte att det var bäst att hänga på Leif eftersom det hade varit omöjligt att hitta utan honom. Vi hade nu bildat en "klunga" på fyra personer och de två hittade inte heller, så de tyckte det var tur att vi hade Leif med oss. Strax innan fem kilometer så passerade vi målområdet där det fanns vätska men ingen av de andra tre tog nåt så då gjorde inte jag det heller. Tur att jag tränat på att dricka mindre när jag tränat i år. Femte kilometern gick på prick 4:30 och så 4:29 och 4:32 och nu började det bli lite jobbigt men jag höll i för nu var det inte så långt kvar. Ingen tendens till håll what so ever och det kändes skönt! Avslutande hela kilometern gick på 4:34 och sen efter en liten stund sa Leif att det bara var rakt fram till målet. Då ökade de två killarna farten och jag tackade Leif för vägvisningen genom att hänga på de för jag kände att det fanns lite till att ge. Jag tänkte spurta förbi de också men jag såg inte mål så jag vågade inte öka mer för det fanns inte jättemkt kvar om man säger så. Det visade sig vara en 90-graders vänstersväng och där var mål bara ca 40 meter bort, ingen mening med att spurta då. Sista 900 på 3:38 och i mål som femma på 39:32 (tryckte visst av nån sekund sent enligt Niclas men det bjuder jag på) och, inte så illa pinkat, SUB Leif... :)

Känner mig jättenöjd med dagens löpning eftersom mitt PB på milen är 44:25 från Midnattsloppet förra året. Snittade 177 i puls så det finns mer att ge eftersom min maxpuls ligger på 205. Det blev inget lugnt provlopp... har visst lite svårt att ta det lugnt. Efter målgång var det utlottning av priser och jag fick en väska, inte dåligt för ett gratis provlopp! :)

Efteråt åkte vi hem till Fam B för en mini-IRL. Det bjöds på kaffe och fikabröd, jättestort tack för det! Leif sprang direkt in i duschen och hans tjej hamnade bredvid en svettluktande akilles... bra intryck igen! *s*

Imorgon är det dags för Ursvik Xtreme med efterföljande Puls-IRL... spännande att se om jag klarar SUB75... kan bli tufft då jag saknar uthålligheten... nu är det sovdags igen. Känns som jag inte gör annat än sover... Zzzz... :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan Tullare - 15 december 2007 00:18

Usch vad jag är dålig på att uppdatera min blogg!   Men nu måste jag bara berätta om Thaiköket på Blekingegatan, de har så underbart god mat! Ni måste bara testa det. De har inga rättigheter men den goda maten väger upp det med hästlängder! Värt en o...

Av Johan Tullare - 8 september 2007 15:23

Igår körde jag förbi ett Mobile Sperm Freezing Lab, tänk att det finns efterfrågan på de mest konstiga affärsidéer......

Av Johan Tullare - 25 augusti 2007 12:39

...men jag glömmer bort min blogg. Ska ta och uppdatera lite ang. triathlontävlingar, strumpbyxor, nedskräpning och taxichaufförer.   Men nu ska killarna och jag på barnkalas... stay tuned! :) ...

Av Johan Tullare - 11 augusti 2007 12:59

Jag har anmält mig till Lidingö Supersprint. Det handlar om att simma 100 meter, cykla 3 km och sen springa 1.2 km, snacka om att jag kommer göra bort mig. Har räknat lite på det och Colting kommer säkert fara runt på 7-8 minuter medan jag kommer beh...

Av Johan Tullare - 5 augusti 2007 22:50

Var igår hos kompisar och grillade gott. Det var tänkt som ett poolparty men solen ville inte riktigt så det blev inget dopp. Däremot så pratade ett par andra kompisar om Sandhamn dagen efter. Det skulle bli tidig uppgång då båten från Stavnäs går re...

Ovido - Quiz & Flashcards