Direktlänk till inlägg 19 juni 2007

070619: Ursvik Xtreme - deltävling #3

Av Johan Tullare - 19 juni 2007 21:02

Kom iväg lite sent från jobbet och så var det rätt mkt köer... en långtradare hade vikt sig runt en stackars liten bil. Men ska jag va ärlig så var det nog bilföraren som gjort bort sig lite... man ska ha respekt för långtradare!

När jag kom till Ursvik så hade alla redan sprungit iväg så jag värmde upp några minuter. Pulsen stack direkt till mer än 180 men den lugnade ner sig till 165 efter en stund så då vände jag och sprang till starten. Då dök Leif och hans tjej upp men de skulle inte springa 15 km idag så jag fick ge mig av utan Leif som vägvisare och Frida som farthållare. Det kändes kanonbra och jag sprang första kilometern på 4:34, andra på 4:38 och sen kom tredje på 5:13 och då tänkte jag "-Ojdå, börjar jag redan bli trött?". Måste varit nån backe där. Nu började det duggregna också och det var skönt. Men strax efter fyra km så började det regna rätt rejält och det tyckte jag var lite onödigt. Benen kändes liiite tunga men inte så det störde. Fem kilometer passerades på 25:26 och kilometrarna rullade på. Tror att regn gör mig starkare faktiskt. Efter åtta km så kändes benen lite tunga igen så strax innan vätskekontrollen vid tio km tog jag en Squeezy för att piggna till lite. Milen passerades på 50:44 och nu började tanken på att klara SUB75 växa fram. Det slutade regna och solen kikade fram. Jag ökade tempot en aning och tolv km passerades på 60 blankt. Nu visste jag att det skulle kunna gå! Sista kilometrarna gick på 4:51, 4:34, 4:58 och 4:09... sprang i mål på 74:25 och det är jag skitnöjd med! Mer än fem minuter snabbare än förra gången! Egentligen hade jag ingen svacka alls idag, riktigt nöjd! En massa pulsare satt och käkade när jag kom i mål så jag anslöt till de. Kallrökt lax och potatissallad smakade riktigt bra! Avslutade med Ballerinakex och en sån där Espresso från Emmi... :)

Tack Jim för chokladen! Och kul att träffa alla igen! :D

Km-tider om nån är intresserad: 1. 4:34.8, 2. 4:38.3, 3. 5:13.3, 4. 5:20.9, 5. 5:39.5, 6. 4:15.6, 7. 5:40.4, 8. 4:38.8, 9. 5:08.7, 10. 5:34.0, 11. 5:06.8, 12. 4:51.9, 13. 4:34.0, 14. 4:58.6, 15. 4:09.4
Snittpuls: 171 (finns mer att ge)
Maxpuls: 194
Asc: 300
Kcal: 832

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan Tullare - 15 december 2007 00:18

Usch vad jag är dålig på att uppdatera min blogg!   Men nu måste jag bara berätta om Thaiköket på Blekingegatan, de har så underbart god mat! Ni måste bara testa det. De har inga rättigheter men den goda maten väger upp det med hästlängder! Värt en o...

Av Johan Tullare - 8 september 2007 15:23

Igår körde jag förbi ett Mobile Sperm Freezing Lab, tänk att det finns efterfrågan på de mest konstiga affärsidéer......

Av Johan Tullare - 25 augusti 2007 12:39

...men jag glömmer bort min blogg. Ska ta och uppdatera lite ang. triathlontävlingar, strumpbyxor, nedskräpning och taxichaufförer.   Men nu ska killarna och jag på barnkalas... stay tuned! :) ...

Av Johan Tullare - 11 augusti 2007 12:59

Jag har anmält mig till Lidingö Supersprint. Det handlar om att simma 100 meter, cykla 3 km och sen springa 1.2 km, snacka om att jag kommer göra bort mig. Har räknat lite på det och Colting kommer säkert fara runt på 7-8 minuter medan jag kommer beh...

Av Johan Tullare - 5 augusti 2007 22:50

Var igår hos kompisar och grillade gott. Det var tänkt som ett poolparty men solen ville inte riktigt så det blev inget dopp. Däremot så pratade ett par andra kompisar om Sandhamn dagen efter. Det skulle bli tidig uppgång då båten från Stavnäs går re...

Ovido - Quiz & Flashcards