Direktlänk till inlägg 16 juli 2007

070714: Sundbyholmstriaden

Av Johan Tullare - 16 juli 2007 10:39

eller HelveteHelveteHelveteHelveteHelveteHelveteHelveteH
elveteHelveteHelvete som Colting uttrycker det... (han kom på 16:e plats i VM)


Jag snor en oneliner från V... "för att vara så smart som du är så kan du vara rätt korkad"! :)


Tänkte köra Sundbyholmstriaden som ett genrep inför Kalmar. Kom iväg lite sent hemifrån så jag hann bli lite nervös att jag inte skulle hinna hämta nummerlapp, checka in cykel och förbereda mig. Men jag hann som vanligt med nån minut tillgodo. Allting kändes bra och jag värmde upp med lite crawl innan start.


Startskottet gick och det bar iväg mitt i klungan. Då kommer den där känslan att jag inte kan andas igen, f-n också. Men nu kom jag på varför, jag hade ju dragit iväg i elitens tempo. Jag lugnade ner mig och kunde börja crawla igen, ingen tid bortslösad på en massa bröstsim, skönt!


Det gick bra första varvet och så upp på land för att varva. Och shit, vad jobbigt det var. Det minns jag inte från Kalmar att det brukar vara så jobbigt att varva på land. Jag hade en kompis med mig som sa att alla såg lika trötta ut när vi varvade så det var visst inte bara jag.


Andra varvet gick utan missöden och jag hade fortf samma människor runt omkring mig, bl.a en bröstsimmare som simmade riktigt bra. På tredje varvet drog han ifrån men jag är ändå nöjd med simningen. Tyckte jag såg Micke Selvin sticka iväg på cykeln när jag sprang upp från simningen.


Snabb växling och så iväg på cykeln. Tyckte jag cyklade riktigt bra och det kändes relativt lätt trots vinden. In mot varvningen gick det extra lätt i medvinden. Ut på andra varvet och det kändes också bra. Tog en Squeezy med ca tio minuter kvar till växling och när jag drack tyckte jag det kändes som jag druckit ur nästan hela Vitargoflaskan som dagen till ära bestod av Vitargo Citrus blandad med en Red Bull.


Snabb växling igen och så iväg ut på löpningen. Det kändes riktigt bra att ha gett sig ut på löpningen tio minuter snabbare än i Göteborg (trodde jag, men det visar sig vara bara sex minuter snabbare). Det var två stycken backar på löpningen, de var inte så långa men riktigt branta. Första gick bra men andra vid två kilometer gick inte bra. Lårmusklerna krampade rejält och jag fick sänka tempot en aning. Det släppte efter ett tag men nu började jag få rejält med problem. Benen kändes som två blyfyllda stockar som jag släpade runt på. Kroppen orkade inte svara när jag försökte ta i heller. Jag drack nu vid båda vätskekontrollerna för att få tillbaka kraften. Det gick bara långsammare och långsammare och jag var till och med tvungen att gå bitvis. Mot slutet på sista varvet så började jag piggna till men då var det så dags.


Efter målgång så upptäcker jag att det är nästan hälften kvar i Vitargoflaskan så där har vi det, jag gick ut med vätskebrist på löpningen och det straffar sig rejält. Lurades nog lite av fartvinden på cyklingen och drack för lite. Så lärde jag mig nåt nytt idag också. Men som min klubbkompis J sa, dåligt genrep, lyckad föreställning. Hoppas på det! :)


Jag var riktigt nöjd med simningen och cyklingen men nu när jag kollar resultatlistan så ser jag att jag simmade näst sämst, cyklade sämst och såklart sprang sämst... f-n också! :(


Nånting positivt var att jag bröt min förbannelse att komma näst sist i min åldersgrupp... men förändringen gick åt fel håll... jag kom sist! *s*


En liten varningstecken är att jag känner nånting i halsen, inte bra alls. Men jag har två veckor på mig att kurera mig, men jag hade ju tänkt träna igång kroppen nu... *håller tummen*


Förutom middag efter tävlingen så käkade jag en QP Cheese lite senare och innan läggdags en 150-grammare med ägg och räksallad, snacka om att jag var hungrig! :)

 
 
Ingen bild

fru colting

24 juli 2007 09:32

Hallå, tullare! Ser att du ofta komm. Jonas blogg och att du frågade om han skickat hem mig när semestern började. Ser du vad dom gjort på sin så kallade semester??? Då förstår du att jag stack hem så fort jg bara kunde. Det... som dom gjort hade inte varit semester för mig. Tur att det går att välja ibland.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan Tullare - 15 december 2007 00:18

Usch vad jag är dålig på att uppdatera min blogg!   Men nu måste jag bara berätta om Thaiköket på Blekingegatan, de har så underbart god mat! Ni måste bara testa det. De har inga rättigheter men den goda maten väger upp det med hästlängder! Värt en o...

Av Johan Tullare - 8 september 2007 15:23

Igår körde jag förbi ett Mobile Sperm Freezing Lab, tänk att det finns efterfrågan på de mest konstiga affärsidéer......

Av Johan Tullare - 25 augusti 2007 12:39

...men jag glömmer bort min blogg. Ska ta och uppdatera lite ang. triathlontävlingar, strumpbyxor, nedskräpning och taxichaufförer.   Men nu ska killarna och jag på barnkalas... stay tuned! :) ...

Av Johan Tullare - 11 augusti 2007 12:59

Jag har anmält mig till Lidingö Supersprint. Det handlar om att simma 100 meter, cykla 3 km och sen springa 1.2 km, snacka om att jag kommer göra bort mig. Har räknat lite på det och Colting kommer säkert fara runt på 7-8 minuter medan jag kommer beh...

Av Johan Tullare - 5 augusti 2007 22:50

Var igår hos kompisar och grillade gott. Det var tänkt som ett poolparty men solen ville inte riktigt så det blev inget dopp. Däremot så pratade ett par andra kompisar om Sandhamn dagen efter. Det skulle bli tidig uppgång då båten från Stavnäs går re...

Ovido - Quiz & Flashcards