Alla inlägg den 7 juni 2007

Av Johan Tullare - 7 juni 2007 11:34

...avlöpte med westerninspirerad sommarfest på jobbet. "Anpassad klädsel premieras", så jag letade hemma i förrådet och lyckades pussla ihop en rätt bra outfit som kompletterades med nyinköpta boots från Skopunkten och cowboyhatt från Gamla Brogatan. Det innebär att jag har ett klockrent skavsår på ena foten, det blir _alltid_ så första gången jag använder nya skor. Hade till och med sparat skägget extra länge dagen till ära! :)


Festen var kanon med hästskokastning, lasso och lerduveskytte med laser. Jag lyckades riktigt bra med hästsko och skytte men misslyckades helt med lassot, det var skitsvårt! Två i laget skulle också rida på eltjuren. Jag blev (såklart) utsedd att vara den ena av de, den andra, en jättesöt och trevlig tjej som också var riktigt duktig på lerduveskyttet. Där var "taktiken" att de skulle vara snällare mot en söt tjej. Jag lyckades sitta kvar näst längst av alla och det känns idag med tanke på blåmärkena i rumpan... :)


Det pratades om en tävling om bästa klädsel och många tyckte jag skulle vinna, det var till och med så att en på mitt jobb trodde att jag jobbade på stället vi var på... *s* ...men som vanligt så "glömdes" den tävlingen bort... men, men... vad är väl en bal på slottet... :)


När bussarna gick in till stan efter midnatt så hamnade vi på Café Opera... det var en upplevelse att gå dit i cowboyutstyrsel. Jag fick komma in om jag tog av mig hatten... den åkte dock på så fort jag kom in. Vi höll oss ute på terassen där champagnen flödade och det dukades fram grönsaker med dipp och senare, närmare halv fyra har jag för mig, halstrad råbiff, oxfilé i bitar samt kalkonbröst. Det smakade mer än bra! Vågade mig ner på toa en gång och fick såklart frågan; "Ursäkta, men går du alltid ut sån där el har det varit maskerad?". "Det har varit maskerad", svarade jag skrattandes. "Ja, vad skönt. Var inte säker på att jag skulle våga fråga". Sen blev det ledigt på toan och det var hans tur, "Det där är respekt, gå före du..." :)


Jag gillar också servitrisen när en jobbarkompis (han lyckades med lika många hästskor som jag men ett poäng mindre på skyttet) frågar henne; "Vem tror du drar snabbast av honom och mig?"... "Han såklart, det ser du ju på honom". Hon fick en kram... :)


Var hemma halv sex så det mesta av Sveriges födelsedag sovs bort... cyklade över till en kompis på kvällen och grillade, drack vodka lime och stormtrivdes... tack för det Televerket!

Ovido - Quiz & Flashcards