Alla inlägg den 1 juni 2007

Av Johan Tullare - 1 juni 2007 23:29

Frukost 0730... det regnar ute! :(
Lagom till vi hade fått på oss cykelkläderna hade det slutat regna och så iväg på ett intervallpass med betoning på teknik. Näst högsta växeln på en relativt kuperad skogsväg på 15 km. Det blev till att dra tungt ibland... pedalen klickade ur i en rätt brant uppförsbacke. Gissa om det var svårt att komma igång därifrån! Totalt blev det 60 km med 30km/h i snitt.


Efter det hem o käka lunch (jösses vad det smakade bra med spaghetti o köttfärssås), sen blev det ett väldigt långt uppehåll där många passade på att sova. Men sånt funkar inte på mig, då är jag helt sänkt resten av dagen. Hann bli rätt dåsig innan vi 1530 gav oss iväg för ett intervallpass på bana. Så har man testat det för första gången. Upplägget såg ut så att man springer 2x1000, 2x800, 2x600, 2x400 o 2x200 snabbare och snabbare enligt en matris med tider. Det var tänkt att man skulle börja lite långsammare än sitt miltempo men jag sprang första kilometern prick på mitt miltempo. Samma sak en gång till sen var det dags för 800. Då läste jag fel, tyckte det stod 1.24 på varvet men det stod visst 1.42 Gissa om jag fick springa på mina 800-hundringar! Jag tänkte att sån här skillnad kan det väl inte vara på 15 sek snabbare per km. Näe, det var det ju inte heller, jag hade sprungit de på 3.45-fart Hela tiden handlade det om att tänka på löpsteget och tekniken. Sista 200 gick på 40 sek blankt, kanske inte snabbast i världen men jobbigt var det att inte falla in i sprintsteg utan tänka på det ekonomiska triathlonsteget... :)


Från Ryavallen så joggade vi till Alidebergsbadet och hoppade i utepoolen för teknikövningar. Kan säga att man va inte så jättesugen på att hoppa i nu. Men det kändes bättre när man väl var i. Där körde vi en hel del teknik för armarna... och det känns nu ikväll.


Kommer somna gott nu... vi hörs imorgon! :)

Ovido - Quiz & Flashcards