Alla inlägg den 31 maj 2007

Av Johan Tullare - 31 maj 2007 23:27

Kom iväg lite sent från Stockholm pga ett möte som drog ut på tiden... och så behövde jag tanka och ta ut pengar, skulle förbi enklaresport på vägen och hämta upp lite energi som jag beställt. Men jag insåg att jag var sent ute så jag skippade det. Och tur var det. Vi skulle samlas 16-1630 för att köra en kort lägerinfo vid 17. Jag anlände Borås 1650 så det var bara att packa ur bilen och byta om till löparkläder. Vi skulle eg ha simmat men Alidebergsbadets ute-50:a öppnar inte förrän imorgon eftersom de haft problem med vattnet. Jag hade inte riktigt laddat för löpning så jag klämde en squeezy och drog en halv red bull för säkerhets skull.


Vi sprang iväg i lugnt tempo och efter tio min var vi framme vid en fotbollsplan där vi körde lite teknikintervaller. Sen bar det av upp i skogen där vi också körde teknikintertvaller men mer inriktat på backteknik. Sen tillbaka till Almenäs... det hela tog en timme. De djärva hoppade i sjön för att blaska av sig. Det var rätt skönt faktiskt. Jonas lånade en termometer och påstod att det var 18 grader... vet inte riktigt om det stämde men det var iaf inte jättekallt.


Almenäs dukade upp självservering av fisk och potatis, det smakade riktigt bra då jag inte fick i mig nån lunch... efter det en kort info om morgondagen, sen pratade vi bort några timmar och några av oss avslutade med en öl på uteserveringen. Nu är det natti natti o sov gott...

Ovido - Quiz & Flashcards