Direktlänk till inlägg 17 maj 2007

Scandic Bike Tour, Dag 2

Av Johan Tullare - 17 maj 2007 22:07

Halmstad-Lund - Jag överlevde även dag 2! :)
uppskattat: ca 14 mil, 5-5.5h
faktiskt: 139 km, eff.tid: 5:35
start: 11:31, snitthast: 24.8, snittpuls: 133, tot.tid: 6:14
asc: 630 m, kcal: 2530
Idag var lite annorlunda än gårdagen. Först så började vi med att skjuta upp starten en timme för det ösregnade när vi käkade frukost.

Sen hängde jag med klungan i två mil men jag kände att det var för högt tempo för att jag skulle orka hela dagen. Släppte därför klungan och körde på egen hand. Det var rätt skönt faktiskt att kunna köra i sitt eget tempo men jag undrade hur jag skulle orka hela dagen i motvinden. Men det var bara att lägga sig i bågen, böja ner huvet och trampa på. "Du har ju hela dagen på dig".

Det var lurigt som bara den att hitta rätt på alla småvägar och särskilt genom städerna. Jag stannade säkert 20 ggr för att kolla kartan, hellre det än att köra en halvmil fel. När jag stod i Annelöv och kollade kartan kom det en tjej med en hund.
"Är du vilse?", frågade hon på klingande skånska.
"Nej, jag bara kollar kartan så jag inte ska köra fel", svarade jag.
"Dina kompisar är bara 20 minuter före".
"Jamen, då är jag inte så långt efter".
"Vart kommer ni ifrån?".
"Halmstad".
Nu åkte hakan ner till knäna på tjejen. "Vi är på väg till Lund och så imorgon kör vi till Karlshamn, Växjö på lördag och sen tillbaka till Borås på söndag där vi kom från igår".
Då frågar hon förvånat, "Men varför?".
Vad svarar man på det?

När jag kom ner från Hallandsåsen så körde jag rakt mot värsta svarta molnet men då vek vägen av mot vänster så jag klarade mig. Och trots att det var precis kolsvart på himlen runt omkring hela dagen så jag bara några regnstänk på mig, heeelt otroligt!

Det var ganska roligt att köra själv, man såg så mkt mer än när man ligger i en klunga och kämpar. Har t.ex sett en vägskylt med "Erotikhuset" (undrar vad man gör där?), en med "Rubinpool" (jaha?) och så en skylt på ett hus (el ska man kalla det ruckel) som sa "KAN KÖPAS"... den varianten har jag aldrig sett förut! :)

Efter jag anlände Lund så skulle jag ta mig till Scandic, ja tjena. Ingen jag frågade visste var Scandic ligger. Jag visste att det skulle ligga åt öster i Dalby så jag körde på känsla och råkade hamna mitt i centrum med massor av kullersten... men jag var inte helt fel ute förutom att jag kunde klarat mig undan kullerstenen... om jag bara hade hittat Biskopsgatan från Kävlingevägen... tog nästan 20 minuter genom Lund... men vad gör väl det imorgon? :)

På kvällen så käkade vi på hotellet och jag kan äta mycket, men det var innan jag sett Ted Ås käka! Han tog en pasta som var hur stor som helst men det räckte inte så han beställde in en likadan till. Det var fler som ville ha mer så jag vet inte hur många extra portioner pasta kyparen bar in. Det var till och med så att jag efter min rosastekta lammrygg käkade pasta med kyckling och dijonsenapsås till dessert. Man blir rätt hungrig av att cykla... :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan Tullare - 15 december 2007 00:18

Usch vad jag är dålig på att uppdatera min blogg!   Men nu måste jag bara berätta om Thaiköket på Blekingegatan, de har så underbart god mat! Ni måste bara testa det. De har inga rättigheter men den goda maten väger upp det med hästlängder! Värt en o...

Av Johan Tullare - 8 september 2007 15:23

Igår körde jag förbi ett Mobile Sperm Freezing Lab, tänk att det finns efterfrågan på de mest konstiga affärsidéer......

Av Johan Tullare - 25 augusti 2007 12:39

...men jag glömmer bort min blogg. Ska ta och uppdatera lite ang. triathlontävlingar, strumpbyxor, nedskräpning och taxichaufförer.   Men nu ska killarna och jag på barnkalas... stay tuned! :) ...

Av Johan Tullare - 11 augusti 2007 12:59

Jag har anmält mig till Lidingö Supersprint. Det handlar om att simma 100 meter, cykla 3 km och sen springa 1.2 km, snacka om att jag kommer göra bort mig. Har räknat lite på det och Colting kommer säkert fara runt på 7-8 minuter medan jag kommer beh...

Av Johan Tullare - 5 augusti 2007 22:50

Var igår hos kompisar och grillade gott. Det var tänkt som ett poolparty men solen ville inte riktigt så det blev inget dopp. Däremot så pratade ett par andra kompisar om Sandhamn dagen efter. Det skulle bli tidig uppgång då båten från Stavnäs går re...

Ovido - Quiz & Flashcards